07.02.2022
Inteligența artificială s-a dovedit a fi unul dintre cei mai mari perturbatori ai transformării proptech în domeniul imobiliar. Acest sector imobiliar descoperă cum să gestioneze volumele uriașe de date pe care le creează clădirile, și a extrapola informații importante, datorită îmbunătățirilor aduse învățării automate și extinderii rapide a AI.
Inteligența artificială (AI) este un termen care se referă la un grup de programe software care încearcă să rezolve probleme într-un mod care seamănă cu inteligența umană. Învățarea automată implică, de obicei, clasificarea extinsă a datelor și analiză prin aplicații software, care permit computerelor să învețe prin recunoașterea tiparelor complicate în seturi masive de date.
În domeniul imobiliar, există patru moduri în care AI este folosită. Având în vedere acest lucru, este esențial să luăm în considerare modul în care inteligența artificială influențează schimbările din afacerea imobiliară . De fapt, tehnologiile AI au afectat practic fiecare aspect al industriei imobiliare în ultimii ani. Iată câteva exemple ale modului în care AI influențează tranzacția dvs. imobiliară normală
1. Ajută la producerea de lead-uri pentru agenți.
Majoritatea agenților sunt conștienți de faptul că vor primi un număr mare de vizite pe site-uri web neserioase și clienți potențiali. La urma urmei, vizitarea unui site imobiliar și întrebarea despre cumpărarea unei case de milioane de dolari este o activitate tipică în zilele noastre.
În loc ca agentul să treacă peste toate clienții potențiali pentru a determina care au cele mai bune șanse de a deveni un client autentic în viitorul viitor, învățarea profundă permite AI să evalueze clienții potențiali în mod corespunzător. Alte site-uri web folosesc instrumente de procesare a limbajului natural pentru a ajuta agenții de specialitate să-și identifice potențiala clientelă.
Un agent specializat pe piața high-end, de exemplu, ar putea utiliza această tehnologie imobiliară pentru a preaproba clienții potențiali, astfel încât să nu petreacă timp căutând clienți care nu își pot permite ofertele.
2. Schimbă modul în care oamenii își caută case.
Tehnologia a jucat un rol în a ajuta cumpărătorii în căutarea casei, deoarece înregistrările au fost făcute accesibile online. În timp ce practic fiecare motor de căutare de case le permite agenților imobiliari și potențialilor cumpărători să filtreze o căutare de proprietate după lista de criterii, cum ar fi numărul de camere și băi sau geografie, această strategie oferă adesea tuturor opțiuni.
Acesta este momentul în care algoritmul AI intră în imagine. Multe dintre instrumentele de căutare a caselor de astăzi pot utiliza acești parametri de căutare pentru a determina preferințele unui utilizator și apoi alege casele pe baza acestor informații. Majoritatea algoritmilor pot sugera apoi listări alternative care ar fi o potrivire potrivită pentru criteriile de căutare ale utilizatorului, articolele cele mai potrivite apărând primele în rezultatele căutării utilizatorului.
3. Este vorba despre eficientizarea tranzacțiilor.
AI poate facilita, de asemenea, ca agentul să se ocupe de firma lor imobiliară la finalul contractului. Diverse soluții de gestionare a relațiilor cu clienții, de exemplu, utilizează învățarea automată pentru a genera rapoarte automate și informații care se pot completa automat. Acest lucru nu numai că reduce durata de timp petrecută de un agent în fața unui desktop pentru activități de birou, dar tinde și să minimizeze numărul de greșeli prin eliminarea elementului uman din introducerea datelor.
4. Simplifică procesul de determinare a valorii unei proprietăți.
În plus, brokerii imobiliari au ajuns să depindă de capacitatea AI de a „prevede” viitorul ca fiind una dintre cele mai importante calități ale sale. Acest lucru este foarte util pentru determinarea valorilor activelor și închirierii.
În acest caz, modelul de evaluare automată al unui software AI poate colecta informații precum înregistrări publice, alternative de tranzit, statistici privind rata criminalității în regiune și evaluări ale școlilor locale, în plus față de crearea unei analize a valorii pentru o anumită proprietate.
Pe de o parte, în timpul epidemiei de coronavirus, în care totul a fost închis și toată lumea trebuia să mențină distanțarea socială pentru a evita răspândirea infecției, acest tip de evaluare desktop s-a dovedit foarte valoroasă. Dincolo de asta, aproape sigur va continua să fie un instrument util pentru brokerii imobiliari atunci când creează analize comparative de piață și pentru investitori atunci când se gândesc dacă să adauge proprietăți suplimentare la portofoliile lor.
Inteligența artificială și sistemele de învățare automată par să devină mai inteligente pe zi ce trece. Deși este imposibil de prezis unde tehnologia ne va conduce spre ziua de mâine, un lucru este cert: poate fi deja utilizată pentru a ajuta agenții și investitorii. Având în vedere acest lucru, luați în considerare acest ghid pentru inteligența artificială în domeniul imobiliar.